Riksvegen.
For det fyrste, dersom fergekaia vert flytta bort til sjukeheimen, vil riksveg 655 ende der. Dette får svært alvorlege konsekvensar for utviklinga i Sæbø sentrum, det kjem ikkje til å skje noko opprusting i sentrum.
Statens vegvesen har då ikkje ansvar for sentrum, det vert Ørsta kommune sitt område på linje med andre kommunale område og vegar.
Ørsta kommune har ikkje midlar til å sette inn i opprusting av Sæbø, Ørsta kommune vil i mange år framover ha nok med dei LOVPÅLAGDE OPPGÅVENE SINE.
Der er ikkje avsett midlar til oppussing av Sæbø sentrum i økonomiplanen til kommuna, så vidt eg veit.
Statens vegvesen vil flytte fergakaia, dei vil heilt sikkert rydde opp etter seg, men dei vil ikkje ha ansvar for området på land.
Dette MÅ alle som no vil ha ferga flytta tenkje over, vil de ha opprusting av sentrum i Sæbø?
Statens vegvesen har fått bygningsprisar for vegane sine, eg har full tillit til at dei kjem til å gjere området i sentrum vakkert.
Tidsaspektet.
Andre grunnen til at eg meiner at fergekaia ikkje må flyttast, er at ein ny runde med regulering vil ta lang tid. Der er ingen garanti at midlane då er der. Det er no at Regjeringa løyver ekstra midlar på grunn av sysselsettingstiltak i samband med nedgongstider. Har de som ynskjer at kaia vert flytta, tenkt over konsekvensen av nettopp dette punktet. Det er no ein treng optimisme på Sæbø og i Hjørundfjorden, difor er det at arbeidet med kaia kjem i gong så SNART som mogeleg svært viktig. Vi må skape bulyst.
Dessutan har Bygdemobiliseringa greidd å skaffe midlar slik at ein vil alt i sommar få laga det fint til nedom sjukeheimen, la Statens vegvesen ta sjølve sentrumsdelen av Sæbø, det får ein til med reguleringa ein har idag. Sjå kor fint det har vorte alle stadar der Vegvesenet har laga miljøgate, slik kan det verte i Sæbø også.
Willehuset treng ikkje om å verte rive, det er ei perfekt naturleg innsnevring av vegen, nett slik Vegvesenet brukar å lage til for å demje farta til bilane.
I mars 07 fekk Sæbø sentrum 350.000kroner frå Ørsta næringskontor for å utvikle næringsvirksomheit og til trivseltiltak. Det vart då utfylt masse frå småbåthamna til å bygge ny promenade og det vart plass til nye tomter. Kanten på promenaden går i dag utanfor toppen på gravemaskina. Skal dette arealet gravast oppatt og gjerast om til fergekaiområde?
Best bruk av knapt areal.
Tredje grunnen eg ser, er at vi treng arealet rundt sjukeheimen til parkeringsplass for tilsette og besøkande der. Ei fergekai i området vil ta mykje av parkeringa for å få plass til veg ned til ferga ( også store vogntok må med ferge ). Dessutan er det området alt for verdifullt til kai. Området kan nyttast til turisforemål, bustadar, osv...Hugs der er knapt om areal på Sæbø.
Flyttar ein kaia, vil det fine miljøet rundt lisjeelva verte øydelagt. Dessutan vil ein måtte rive opp prominaden som er laga pga for dårleg grunn til fegekai. Skyssbåtkaia må flyttast. Arbeidet som alt er lagt ned der vil vere fånyttes.
Hausten 06 bevilga Ørsta kommunestyre ein halv milion til ny skyssbåtkai på Sæbø og bilde viser rivinga av den gamle utbrukte kaia. Den nye kaia har gjeve stor auke i transport av turistar og gjestar til serveringsplassane i bygda. Skal den nye kaia rivast etter berre to år i drift?
Langt til Ørsta for gjær.
Fjerde grunn; handelstanden vil tene på at fergekaia kjem der den er regulert. Hugs det er langt til Ørsta for å kjøpe ein pakke gjær.
Femte grunn; liv i sentrum.
Legg om fartsfrensa til 30 km /t gjennom heile Sæbø. Ta fram att den gamle vóren, markert som litt oppheva fortau, så har ein også ein naturleg fartsdump.
Vil de som bur i Sæbø sentrum ha utvikling? Då må de gå for kaia der den er regulert idag.
Rekkedal 19.03.2009
Synnøve Rekkedal Hill
Kommentarar
Har dette noe å si for hjelp og bevilgninger?
2. Dersom det vært løyvd pengar vil byggjestart, ifølge Statens Vegvesen, tidlegast skje våren 2010. Dette gjev meir enn nok tid til å vurdere alle moglege løysingar, velge den som er best for utviklinga av Sæbø sentrum og gjennomføre nødvendige endringar i reguleringsplanen.
3. Ingen stader i planverket til Statens Vegvesen står det nevnt noko om ei miljøgate i Sæbø. At det blir løyvd pengar til dette er sjølvsagt noko ein kan håpe på men langt frå noko ein kan rekne med.
4. Store bilar skal med ferja også i framtida. Dersom ein vel å leggje vegen til kaia rundt Slettedalshjørnet som i dag vil dette føre til, om ein skal lage ein veg med riksvegstandard som då vært nødvendig, at denne må gå gjennom Prestehagen og at det dermed vært nødvendig å flytte bautaen.
5. Kvifor ei flytting av ferjekaia endå nærare butikkane enn i dag vil føre til at innbyggjarane på Sæbø vel å reise til Ørsta for å handle gjær er eg ikkje sikker på om eg skjønar....
Likedan overser du avsnittet om mangel på areal i Sæbø. Du unnlet også å kommentere alt arbeidet og kostnadane som alt er lagde ned ved ny kai og promenaden. Betyr det ingen ting for deg?
Så til punkta:
Punkt 1.
Har ein ferdige planar no, kan ein få ekstraordinere midlar.
Punkt 2.
Reguleringsplanar tek oftast meir tid. Alle som har fremja reguleringsplanar veit det.
Punkt3.
Statens vegvesen gjer no flott arbeid, ”Miljøgate” er ein måte å syne kva Vegvesenet kan få til. Meir for å vise at dei gjer si flid; fine steinar, grønt, blomsterbed osv. Eg har tiltru til at Statens vegvesen gjer godt arbeid. Batnfjorsøyra er eit godt døme.
Punkt 4.
Ja, heilt rett. Difor er det knapt om plassen for fergekai ved sjukeheimen. Når oppstillingsplassar for ferga vert ved fergeleiet, treng ein kanskje ikkje gjere noko med Slettedalhjørnet. Då vil ikkje fergekøa gå heilt dit opp.
Ein treng ikkje fleirfeltsveg gjennom Sæbø. ( 30 km /t) Om ein må ta ein meter av prestehagen heilt framme er å leve med. Bautaen treng ein ikkje flytte!! Det har vore tilbakevist før. Eg skjønar ikkje kvifor du tek det opp att.
Punkt 5.
Ved plassering av fergekaia ved sjukeheimen vert det naturleg å reise strake vegen når ein kjem av ferga. Likedan vil ein ikkje sjå butikkane når ein står i fergekø. (Køa vert på baksida av butikkane) Difor vert det ferre av dei gjennomreisande som kjem til å handle på Sæbø. Det vil gå ut over butikkane sitt innteningspotensiale, og dermed kan butikkar verte lagde ned- og dei som bur på Sæbø heile året kan verte utan kolonialbutikk. Då vert det langt til Ørsta for å handle gjær-
Synnøve Rekkedal Hill
-Svar frå Statens Vegvesen: slikt må Ørsta Kommune svare på.
-Svar frå Ørsta Kommune: Vi har ikkje kjennskap til nokon konkrete planar om miljøgate i sæbø Sentrum.
Mitt råd: La vegen gå til Sentrum- ikkje gjennom sentrum
Per Stein Straume
I ein tidlegare kommentar av Roy L. var han undrande til at så få støtta oppunder slike argument som ho ber fram.
I kontroversielle saker syner det seg nok at "private og personlege hensynstagende" ofte overgår i intensitet de generelle.
De uten private interesser lar seg utmatte og trekker seg oftest.
Denne saka er "prototypen" på det.
Hjørundf.B. representerer den "tause majoritet." Ellers ville de vel ha blitt erstattet....?
HB blir av motparten på en måte peronifisert. Glemt er hva og hvem de representerer.
Myklebust/Våge og familien Straume har sine private agendaer.....?
At de i en "famøs underskriftskampanje" underbygger nettopp dette, viser intensjonene.
En "utmattelseskrig" der det private omsyn og hensynstagende er så sterkt at de som ikke
har personlig, eller idealistisk, grunn til det, trekker seg ......
Og alle vil vel freiste gjere det dei kan for å sleppe å få huset sitt reve eller på andre måtar forringa kvaliteten på eigedomen sin?
Vil våge å påstå at dei som hevdar dei vil godta det utan protestar ikkje har tenkt gjennom problemstillinga.
Finner det heilt rimelig at familiane Wille og Straume står på for å værne sine interesser og sine heimar. Dei er ikkje dårligare menneske av den grunn.
Det er heller ikkje bebuarane i "Stokkole-huset" om dei vil verne om sine interesser.
Men det kjem dagar etter dette, og då kan det være greit å vite at ein i alle fall var i stand til å opptre ryddig og utan å mobbe dei med andre meiningar enn ein sjøl.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv" sa Arnulf Øverland.
Fam. Våge, Myklebust, Straume ser dette som belastende for sitt bo/nærmiljø. Derfor ønsker de ho flyttet til området nedenfor Stokke-huset, med en ny riksveitrasse nær klint inn til vårt hus på sør-sida.
Ulempene som ei ny fergekai vil påføre deres bomiljø, vil de lekende og lett belaste vårt bomiljø med. Dette er sakens kjerne slik jeg ser det.
Så kan en spørre seg hvem utdraget fra A.Øverland sitt dikt er mest relevent for...
Jeg har tidligere påpekt at Ørsta kommune ga løyve til boenheter i Stokkehuset fordi det ikke skal komme noe nye veitrasse som skissert av Myklebust. Men det argumentet preller tydeligvis av......
For utfylling, endring og oppheving av reguleringsplan gjelder samme bestemmelser som for utarbeiding av ny plan.
Kommunestyret kan delegere myndigheten til å treffe vedtak om mindre endringer i reguleringsplan eller til å vedta utfyllinger innenfor hovedtrekkene i reguleringsplanen. Små endringer kan delegeres til administrasjonen.
Før det treffes slikt vedtak, skal saken forelegges berørte myndigheter, og eierne og festerne av eiendommer som direkte berøres av vedtaket, skal gis anledning til å uttale seg. Jf. for øvrig § 1–9.
Endring og oppheving av reguleringsplan
Det gjelder de samme reglene for endring og oppheving av reguleringsplan som for utarbeiding av ny plan. Dette er begrunnet med at et planvedtak som bygger på en grundig faglig utredning, offentlig medvirkning og politisk prosess, må være forpliktende, og ikke skal kunne fravikes i hovedtrekkene uten etter ny og tilsvarende prosess.
Kommunestyret kan i samsvar med kommunelovens regler, delegere myndighet til å treffe vedtak om mindre endringer i reguleringsplanen eller til å vedta utfyllinger innefor hovedtrekkene i reguleringsplanen. Det er hensiktsmessig at mindre endringer kan behandles på en enklere måte. Med mindre endringer menes endringer som ikke har nevneverdig betydning for noen berørte parter eller interesser. Vurderingen av hva som er «mindre vesentlig endring» har etter den praksis som er utviklet etter PBL 85 ofte vært for vid. Forutsetningen er at begrepet «mindre endring» skal vurderes snevrere. For eksempel vil endring av arealformål ikke være en «mindre» endring. En justering av grensene mellom to formål kan likevel i de fleste tilfeller anses som en mindre vesentlig endring. Mer bagatellmessige endringer kan delegeres til administrasjonen.
Saken skal forelegges berørte myndigheter før det treffes slikt vedtak, og eierne og festerne av eiendommer som direkte berøres av vedtaket skal gis anledning til å uttale seg. Hensikten er at for å avklare om en endring kan regnes som «mindre», skal de myndigheter som er berørt og eiere og festere av eiendommer som direkte berøres av endringene, ha hatt anledning til å uttale seg. Dersom det foreligger innvendinger til endringene fra de berørte myndigheter eller private, vil ikke endringene kunne anses som «mindre». Da vil saken måtte behandles som vanlig reguleringsendring.
På samme måte som etter PBL 85 vil ikke kommunens avslag på henvendelse om å foreta endring i reguleringsplan kunne påklages.
Jeg synes loven gjenspeiler diskusjonen der en ser at endringer i en reguleringsplan behandles på forskjellige nivå i offentlig forvaltning avhengig av endringens omfang. da er det vel fortsatt rom for å kunne ha ulike synspunkter? Er det noen som kan komme med et råd her. Eller du Synnøve,i tillegg til det du allerede har sagt?
Begge partar gjer det en kan for å unngå at so skjer. Det ska ein og ha respekt for. Hadde ikkje villa hatt det eg heller.
Og det er heilt greit å ikkje være enige.
Men ein må hugse at ein er sakleg uenige. I motsatt fall kan det lett gå over i persontrakasering og mobbing.
Mobbing veit eg du kan mykje om, og at du har lært så mange av elevane ved Sæbø skule at slikt er ikkje lov. Vonaleg vil de alle hugse det også framover og stelle pent med kvar andre slik at ein unngår at sakelg uenighet går over til mobbing av einskildindivider \ grupper \ familiar.
Sitatet fra Øverland er vel mest for å begunne min innblanding i diskusjonen:-) Og minne andre på at ein kan gjere litt for å unngå at "bygdedyret" tek overhanda...
Vonar ellers at du og alle hine får ei fin påske, og lar fergestriden få kvile nokre heilagdagar.