Mange har peika på at avstanden frå Lisjeelva til tomtegrensa til Stokkehuset er litt snau for ei avkjørsle ned til ei eventuell ferjekai. Sjølv om eg trur det teoretisk skulle være plass nok til å behalde Lisjeelva i dagen vil det sjølvsagt være ein fordel å legge ein liten del av ho i røyr for å få litt betre plass. Om ein samtidig får flytta brannstasjonen ned ved sidan av pumpehuset gjer det god plass til ein god og særs oversiktleg avkjøyrsle.
Det har og blitt føreslege å lage ein liten stikkveg frå torget og bort til ferjekaia sånn at bussen kan ta ein runde rundt Slettedalshjørnet som i dag og stoppe endå nærare ferjelemmen.
Eg har lagt inn desse to endringane i teikningane under, ellers er dei stort sett som tidlegare. Har og lagt til nokre nye synsvinklar (trykk på bileta for større versjonar).
Vi har og motteke eit forslag frå Vegvesenet ift. alternativ plassering av ferjekaia i Sandvika. Her er kaia trekt nærare sentrum og svinga meir i retning Leknes i eit forsøk på å unngå negativ påverknad på badestranda og naustrekkja. Personleg er eg ikkje sikker på om dette er tilstrekkeleg, det er store krefter i sving under overflata når ei ferje legg til og frå. I tillegg vil ei slik forskyving gå utover plassen tilgjengeleg for biloppstilling.
Eg gjer merksam på at det kun er plasseringa av sjølve ferjekaia vegvesenet her har skissert, plassering av biloppstilling m.m. er etter min eigen fantasi (sjølv om eg ikkje trur det er mange alternativ....)
På biletet nedanfor ser ein tydeleg korleis vegen i dag svingar seg rundt Slettedalshjørnet og Prestehagen. Her vil eg anta at vegen må utvidast noko for å gjere denne meir trafikksikker og lage plass til eventuelle fortau m.m.
Legg og inn ein link til reguleringsplanen på Sunnmørksart for dei som har mogleheit og ønske om å sjå meir på denne der:
Kommentarar
Som drivera av bakeri/kafe så vil nok de mest gunstige vere at den blir plasert i Sandvika, og då med utvida åpningtid i turistsesongen med kafetilbud også på søndager. Så er de dette med å skape et levende sentrum videre mot Sanvika der også bank og frisør har sine lokaler. Er ganske sikker på at ei plasering av kaia med nedkjøring ved Sjukeheimen vil resultere i at ingen biler tar turen videre mot sentrum verken når dei skal dra med ferga eller når dei kommer med ferga fra Lekneset.SÅ personlig tru jeg at alle som driver med handel på Sæbø vil merke dette i negativ retning.De som er sikkert er at uansett valg såvil belastninga med ferga bli flytta over på andre beboera i sentrum.Har også fått opplyst at der den gamle ferge kaia er idag skal de fyllest ut slik at de vil gå jamt med kommunekaia og videre utover, så uansett valg så vil nok Vegvesenet lage de fint til.
Hjørundfjord bygdemobilisering har venta tolmodigt i to år på eit utkast av ferjekai og profilar av dei to vegløysingane gjennom Sæbø. Då plasseringa av veg og ferjekai er ein kábal med millimeterpresisjon, så er det lita hensikt for andre enn Vegvesenet å teikne desse profilane.
Etter utallige forslag og påstandar om andre løysningar enn den eksisterande reguleringsplan er kanskje tida inne for eit samarbeid med Sæbøgruppa og HB. Sæbøgruppa som har jobba med Sæbø sentrum i snart tre år sit inne med gode kunnskapar om Sæbø, reguleringsplanen på Sæbø, og har alle tilgjengelege kart. Ein misstilit og mistenkeleggjering av dette arbeidet til personar som har hatt som motiv å gjere Sæbø betre plass å bu og å skaffe nye buplassar og styrke næringslivet, er lite taktisk no framover, og er det same som å skite i eige reir.
HB har som eit klart mål å skaffe nye tomter på Sæbø og Sæbøneset og heile Hjørundfjorden. HB ynskjer at vegen rundt Slettedalshjørnet vert teikna for at alle kan sjå korleis ein kan nytte plassen som er tilgjengeleg og om vi må gjere eit mindre inngrep i prestegardshagen fremst framme for å få plass til fortau.
--HB støtter ikkje noko flytting av Bautaen eller rasering av prestehagen!!
Har nokon fått det inntrykket, så er vi vorte tillagt det av andre som har motstridande motiv! Skulle ikkje Slettdalshjørnet vere ei brukbar løysning går vi inn for vegløysinga nedmed Sjukeheimen slik reguleringsplanen har bestemt!
HB kan tilby Sandvika all den hjelp vi kan bidra med som vil hindre at badestranda og bebyggelsen vert skadelidande av ny ferjekai i området.
For at vi skal delta i ein god diskusjon krev vi at det vert diskusjon om sak og ikkje angrep på enkelpersonar som ikkje fører nokon stad.
Ellers trur vi no at noko godt er igong og har Vegvesenet begynt på teikninga av ferjekaia og vegprofilane gjennom Sæbø, er saka i dei beste hender og vi får ei god løysning for Sæbø.
God helg til alle som bryr seg om ei god framtid for Sæbø.
ISMo
Vidare trur eg det vert like kort veg til butikkar frå begge alternativ. Bank, det er vel mest minibank som vert nytta og det kan skiltast. Frisør, vel ikkje så aktuelt. trur eg. Bakeriet-kan også skiltast, men eg tek poenget.
Kan det være ein ide med brosjyrer ombord i ferga og skilt både på Lekneset og på Sæbø?
Fergefolk legg igjen nokre pengar, men det gjeld også dei mange folka i Wille-huset.....
(det er jo om sommaren her er folk på Sæbø)
Så et spørsmål til Ivar Svein:_om no det besluttande myndigheiter vel å utgreie "vårt" alternativ, vil HB akseptere det utan kamp ?
Per Stein Straume
HB har ikkje noko mål å undertrykke andre sine synspunkt på nokon måte, men står fast på vårt syn. Vi forheld oss til at vi går av 1.7.09 og etter den tid er det Sæbø grendalag som må ta over vårt arbeid, eller forkaste det.
HB har ingen makt og mynde så vi er eit harmlaust organ som kvar enkelt vel sjølve å høyre på. Men vi hjelper gjerne til der vi er ynkst.
Hjørundfjord bygdemobilisering
Du nevner Wille folket, ja dei hvet vel sjølve ka dei legger igjen i bakeriet, men de er nok småpenga i forhold til ei fergkø over en heil dag.Synest forøvrig vi skal holde navn utenom diskusjonen, men siden du nevner de så må jeg prøve å svare.
Blir de utfylt masse i strandsona der den gamle fergekaia er så blir her nok god plass til biler i fergekøa.Men som sakt tidlegere dette er utifa vår videre drift av bakeriet/kafeen.Takker for debatten, som no er avslutta for vår del,og vi overlater til Vegvesenet den videre saksgang i en kansje lang vei?
Ein annan ting eg har fundert over er korfor har ikkje desse alternativa kome for lang tid sidan slik at dei kunne bli alternativ til sandvika. Denne såkalla "urgamle reguleringsplanen"(som faktisk er gjeldande til ny foreligg) har vore kjent i fleire år, men det blir alltid så lett at det går litt i gløymeboka etter at ting er lagt på is. For så å kome sterkt tilbake med omkamp viss det skulle dukke opp noke pengar.
Eg vil tru at viss ein snur kaia ut slik som skissert her på denne artikkelen eller snur den litt meir også så kan det være eit godt alternativ. Det vil virke mest positivt for handelsstanden og eg trur ikkje verken farta eller trafikken vil være noke problem. Farta og trafikken står vel monge av oss få som fortsatt bur her for (meg inkludert). Med ei slik vinkling ut i frå stranda vil det ikkje bli noke problem at ferga kjem til å "skylle" vekk badestranda pga manøvrering.
Den frykta fergetrafikken for skule/barnehagebarna ser eg ikkje heilt. Når ferga kjem om morgenen kl 0843 til Sæbø så kjører bilane i land og elevane kjem slentrande etterpå. Bilar som skal ombord i ferga står då i køa for ferga skal gå kl 0845. Neste ferge frå Sæbø er då kl 1030 så det er ikkje noko stor trafikk som skal rekke neste ferge då. Når Skuleelevane er ferdige kl 1435 på skulen, så har ferga kome til Sæbø kl 1413 så fergetrafikken har forlengst passert. Ferga skal då gå kl 1445. Eg har sjølv arbeida på denne ferga og trafikken har ikkje endra seg så mykje i dei seinare åra. Når trafikken er størst (sommaren) så har elevane skuleferie. Om vinteren veit vel stort sett fergemannskapet kven som kjem på kva tur.
Når det gjeld antall anløp som vil "plage" folk på badestranda så snakker vi om 7-8 anløp frå kl 0900 til kl 1700 på sommaren. Eg kan vel ikkje kalle meg som storbrukar av stranda, men min kone og barn er vel av storbrukarane i lag med "Fru Strand". Har ikkje hørt så mykje negativt om ferga frå dei. Det er heller at no kjem ferga og då blir det litt "bårer".
Skulle nå det underet skje at Vegvesenet får pengar til kai og vil starte på den, så trur eg ikkje det vil bli ei katastrofe uansett kor den blir lagt. Selfølgeleg vil noken føle at dei har tapt, men akkurat no bør det skje noke fort før den gamle blir stengt. Skulle det skje så vil vi då kunne få ei halvgjort naudløysing som blir permanent og som ingen blir tente med.
Mvh
Elles syns eg målet må vere å få turistane til å bli litt lenger enn til neste ferjeavgang! Både på hotellet, på campingplassane og i feriebustadane. Ei plassering ved mjøllageret vil ikkje øydelegge noko av det gamle sjarmerande Sæbø. Eg syns miljøet i Sandvika er mykje meir sårbart (med eller utan vårt hus). I tillegg unngår ein trafikale utfordringar som Slettedalshjørnet og avstanden mellom prestehagen og gamle Årseth huset.
Og ja, det er eit kjent problem at dei fleste av oss ikkje engasjerar seg før i siste liten. Det er dumt, men vi jobbar kanskje best under press? Men når kaia rasar ut – må det lagast ei ny kai. Og når Vegvesenet tenkjer å bygge kaia våren 2010 er der tid til å vurdere begge desse alternativa.
Då er var barn låg ho lagra ved sjøen.
Ho blei aldri satt opp og ho forsvant litt etter kvart.(var noko uenige om plasseringa?)
Noko jern er ennå i fjøra.
Håper vegvesenet veit kvar kaia skal vere før dei kjøper inn ny kai til dere.
På Bjørke blei dei vist aldri enige om bruken av ferjekaia.
Eg er difor usamd med Ivar Svein Mo i Hjørundfjord Bygdemobilisering når han skriv at det har lita hensikt for andre enn vegvesenet å teikne framlegg til løysingsprofilar for ferjekai. Etter mitt syn er det særdeles viktig at alle tankar og idear til lokalisering vert gjennomdrøfta slik at ein får eit breiast mogeleg grunnlag å fatte avgjerder på. Dette er ei avgjerd hjørundfjordingane skal leva lenge med, og difor må det vera rom og takhøgd for at flest mogeleg får lufta sine tankar.
Eg kan personleg ikkje leggja skjul på at eg har stor sans for det løysingsforslag som Ole Martin Myklebust (som eg ikkje kjenner) har lagt fram her på portalen. Ei lokalisering etter hans plan har etter mitt syn så mange fordelar at eg vonar Hjørundfjord Bygdemobilisering ikkje let heilt att døra for denne løysinga. Sidan området her vart utfylt så har det i alle høve for meg vore nokså klart at dette slik eg ser det er den desidert mest veleigna og framtidsretta lokaliseringa. Ved å lokalisere ferjekaia etter Myklebust sin plan får ein komprimert sentrumstrafikken til eit mindre område og slepp å trykkje ein stendig aukande trafikk gjennom heile Sæbø sentrum. Ein kan då fullt ut bevare den perla området kring prestegarden er, og vidareutvikle området her. Skuleborna får ein kortare, og dermed også tryggare veg til skulen.
Sjølv om Sæbø ikkje har allverdens mengde med daglege ferjeanløp, så meiner eg det vil vera uheldig å legge kaia til Sandvika, også av andre årsaker enn dei reint trafikkale. Her finn vi den eldste og etter mitt syn, også noko av den mest bevaringsverdige bygningsmassen på Sæbø, med mellom anna Wille-huset og den gamle naustrekkja. Her har også hjørundfjordingane ei av dei flottaste badestrendene på Sunnmøre. Slik eg ser det så vil det vera uheldig reint estetisk å bringe eit framandelement som ferjekai inn i dette området. Ein moderne ferjetilkomst vil etter mitt syn passe særdeles dårleg til dei eldre bygningane her.
Hjørundfjorden satsar i åra framover på aukande turisme, då trur eg det er rett å lage lommer i sentrum med mindre biltrafikk, og utvikle andre kvalitetar i desse lommene.
Som næringssatsing har gruppa tenkt turisme som eit aktuell satsingsområde. Styringsgruppa i HB har drøfta bla.a. buplikt, men har kome til at å arbeide for bulyst er ein mykje betre veg å gå.
Ja, eg er delvis einige i S.Walseth i at meiningane til dei som vil satse framtida si på Sæbø, må være det viktigaste argumenta for å forme nye Sæbø, men Sæbø er ein tettstad for heile Hjørundfjorden og eit felles bodskap vi har hatt frå grendalaga ellers i fjorden, er at få på plass Sæbø fyrst og fremst, det vil styrke busetning og bulyst i ifjorden.
Som ein start på arbeidet med Sæbø fekk HB siv.ing.Gjengedal til å teikne eit reguleringsforslag på Sæbøøyrane. Her vart det lagt vekt på å binde saman hamna, hotellet, Sjukeheimen med sentrum og ei ny skyssbåtkai kom på plass av Ø.kommune, etter den nye promenaden var komen på plass. Skyssbåtkaia er det området som er tenkt til velkomstplass til reisande frå fjorden og er svært viktigt at her må tettstaden vise seg frå sitt aller beste og parkområde rundt Sjukeheimen er noko som må på plass snarast. Her var det søkt midlar frå næringslivet som støtta opp for å få til eit levande sentrum.
Gjengedal hadde ei krevjande oppgåve med å få til boligar og dei lovpålagde parkeringsplassane på det nye område. Her er innteikna over 40 parkeringsplassar(inkl. gjesteplassar til eksisterande bebyggelse) som ikkje er å ungå i ein reguleringsplan. For å få til dette måtte han bruke det eksiterande arealet som vegen ligg på i dag,(Slettedalshjørnet) i tilegg måtte han teikne inn eit underjordisk parkeringshus sør for Stormøllen bygninga.(sjå 3D teikninga)
Når her kjeme forslag om veg nedmed Sjukeheimen + ferje, står eg fast på at dette må vi overlate til fagfolk for å løyse. Etter dei forslaga som er komne er der ikkje ei einaste tomt for bustadar og når det i tillegg vert ytra motstand mot forslaget om å regulere tomter på prestemarka, er det ikkje utvikling i vente på Sæbø. Dette må være som musikk i øyrene på politikarane som har gått imot all utvikling og vil ta eine tilbodet etter det andre frå Hjørundfjorden.
Skal vi i HB ta til fylgje desse forslaga må der kome løysning om kvar dei tiltenkte tomtene kan plasserast. Vil Sæbø ha ei husrekkje frå dagens ferjekai til Sandvika i strandsona?
Willehuset som er stadigt nemnt er det vekkregulert på grunn av ferjekaia? Det står ikkje på kartet i reguleringa som var i 1997, men har kome til etter i reguleringa som var gjort i forbindelse med vegen til Sæbøneset. Denne reguleringa er ikkje over ti år og er gjeldande i dag, og etter det vi kan forstå så skal Willehuset vekk pga. vegen, enten ferjekaia kjeme i Sandvika eller på Sæbøøyrane. HB beklager at dette fine gamle huset må rivast, men bestemmelsane her er gjort mange år før HB vart danna og vi har ingenting med reguleringa i Sandvika å gjere! Det gamle næringsbygget, Frølandsbuda, som står nedomvegen i strandsona kan ein nok ikkje rekne med vert gjort bruksendring på, slik det kan brukast som bustad.
HB vil halde arbeidsmøte i komande veke både her i Bondalen og på Bjørke drøfte saka og måndag eller tysdag i veka deretter vil vi halde styremøte og kome med ein uttale som vi skal presentere for Formannskapet.
Før noko anna vedtak vert gjort, står eg fast på at dei midlane til Sæbø som vi håpar på skal kome, og er tenkt brukt på plassar som er ferdig regulert, og dermed hurtig virkning i samfunnsøkonomien, må der overordna organ inn for å finne løysningar. Ei langdryge regulering no att, har vi ikkje råda til! Då går toget. Ein utanforsåande landskapsarkitekt vil kunne ta vare på gode løysingar i sentrum og ikkje minst det viktigaste å få til eit sentrum som tek seg godt ut frå fjorden.
Vi kjem no framover til å sette fart i arbeidet med å skaffe Hjørundfjorden ei skikkeleg slagord og å arbeidet vidare med omdømebygging. Å skaffe søkjarar til dokterstillinga og snart den ledige prestestillinga skulle være noko vi tek tak i fellesskap.
ISMo
Med den haldninga kjem det ikkje fram gode løysingar.
det er mange kreative sjeler i Hjørundfjord. Og mange som har tankar og idear som kan være veldig gode å få med i arbeidet for ny reguleringsplan for Sæbø sentrum.
Lat Sæbøgruppa være mottakera av forslag og tegninger og kva det måtte være. Sett ein dato for kva tid det må være levert til gruppa.
Om fleire gjer som Ole Martin Myklebust (som kom til bygda etter eg flytta - ukjent for meg)og lagar eigne tegningar så trur eg det kan være mange gode idear som kan være vel verd å ta med i forslagsbunken.
I staden for å lage noko som minner om stillingskrig for og imot fergekai her eller der, og tidvise komentarar som mest betyr "ikkje kom å blande dokke her - vi veit best", la alle som ynskjer det kome med tankar og forslag. Ta det med til møte om reguleringsplan for Sæbø sentrum.
La folk som er mindre personlig engasjerte kome med forslag til løysingar.
Det som vert resultatet av planarbeidet vil være det alle i Hjørundfjorden skal leve med som sentum i framtida. Det vert då viktig at alle forslag kan kome fram før planen vert vedteken. Og kanskje skal det verte avgjort ved avsteming?
Men de er vel dei som er imot dette også? De er tydlegvis skummelt med fornying av Sæbø sentrum
Eg undrar meg over ein påstand frå Hjørundfjord Bygdemobilisering der det gjeld bautaen og prestegardsmuren, og at HB ikkje støttar flytting av bautaen og inngrep i prestegardsmuren.
sitat:
"Har nokon fått det inntrykket, så er vi vorte tillagt det av andre som har motstridande motiv!"
Betyr det at personar med anna syn enn HB går rundt og svertar dykk og fer med usannheiter ?
Rimelig harde påstander og det er "skittent spill"
Etter å ha leita litt i arkivet finn eg følgende svar frå HB på det samme spørsmål:
Sitat:
"Inngrepet i prestegardsmuren vil møte motstand, det er vi klar over, men skal trafikkforholda verte betre så må nok bautaen flyttast."
Er det dette som kallast å skite i eige reir ?
Eg berre spør ?
Skal ikkje påstå at HB støttar å flytte bautaen, men det var dei som kom med ideen.
Eg trur ikkje toget er gått, i denne saka.
Det må være lov å kjempe for det ein trur på utan at det vert rekna som misstillit til andre personar.
Per Stein Straume
Dersom kaia blir liggande i Sandvika, hadde det aller beste( i mine auge vel å merke) vore å fått den til å ligge rett utover (90 grader på kaia/muren som er der i dag. Dette for å ikkje ta all utsikt for dei som blir berørt, samt at ferja ikkje trenger å komme nærmare badestranda då mange er redde for det, enn ho gjer no. (Då slepper ferja å ta høgde for å svinge).
Eg bur på Hareid, og her er ferjekaia midt i sentrum, med ei trafikkløysing som gjer at bilane køyrer iland, og kjører rett fram gjennom dalen, og det er meget sjeldan at nokon svinger av og stopper på Hareid. Eg er vel litt redd at det kan skje på Sæbø også om ferjekaia blir lagt bortom både butikker og bakeri. Trur det blir veldig lett og svinge til venstre når en kjem på land frå ferja og suse framover dalen, istaden for å svinge til høgre og køyre inn i Sæbø sentrum.
Dette var mine tanker rundt plasseringa.
Vi kan tru at turistane vel å kome hit av fri vilje. kanskje vil dei overnatte her og bruke naturen her ?
Eg meiner Sæbø er ein unik stad, som berre ventar på å verte oppdaga.
Eg håper fleire turistar vil kome hit også med båtar frå Ålesund.
Kanskje vil dei som eig hotellet pusse opp litt, og dei som driv campingplassar har fleire "drop-in" plassar ?
Litt usikker her då dette ikkje er min bransje.
Poenget er : vi må ha litt meir tru på Sæbø!
Sæbø skal være ei bygd-ikkje berre ei fergekai
Per Stein Straume
Selfølgeleg så må vi ha tru på heimbygda våre alle som ein, men eg trur ikkje at det er så mange av turistane som passera Sæbø som akkurat har planlagt det. Dette er turistar som kjem frå eller reiser mot Geiranger gjennom Norangsdalen, eller har vore på Øye på hotellet der. Då kan dei få seg ein positiv overraskelse og muligens dei stoppar for ein kopp kaffi.
Sæbø som turistmagnet har ikkje så mykje å vise til lenger no når "elva" ikkje er i sitt gode gamle lenger, og hotellet er litt usikkert. Selfølgelig har vi naturen rundt oss og flotte bileter rundt om i brosjyrer og slikt, men eg har vel til gode og sjå at det står Sæbø på dei. Det er vel heller bilete tatt frå Sæbø mot Slogen og så står det Ørsta under.