Flyet nødlanda på Stennesrevet under flykampen 16. februar 1945. Flygaren var med ned og brukte gummibåt som flyteredskap. Han vart teken opp av mannskapet på ein av dei tyske båtane som låg i nærleiken og som engelske fly skulle bombe.
Messerschmidten teken på land på Iva-plattingen.
Ungdommar frå Urke sokna etter flyet og heva det. Dei tok det på land på Iva-plattingen. Det vart montert ei kran på plattingen for å løfte flyet på plass. Det var så lite skadd at det var fare for at flyet kunne bli sett i stand att, og motstandsfolk frå Ørsta og Bondalen rykte då ut og ramponerte flyet så pass at tyskerane ikkje skulle bli frista til å reparere flyet.
Bernt M.Håndlykken ved spaken i cockpiten.
Flyet låg slik på plattingen i mange år og var ”leikeplass” for ungane. På det eine biletet er det likevel Bernt M. Håndlykken som sit i cockpiten.
Etter å ha blitt ytterlegare ramponert, vart flyet skubba på sjøen igjen og der ligg det den dag i dag… og dermed skulle det kanskje friste dykkarar.
Eg har fått blade i familiealbumet til Erling Abelvik, bror til Nancy Håndlykken. Han var ofte på Urke og besøkte søstra og svogeren Bernt. Erling var ein ivrig fotograf og har solide album med interessanne bilete. Erling bur no på Blindheimsneset og eg trur neppe han har noko imot at fleire får sjå bileta.
I samband med Heimkomehelga på Urke 18. - 19. august vert det vandring mellom anna til denne plattingen og bileta skal brukast i samband med dette.
Helsing Per Urke
Kommentarar
Då flyet vart teke opp var det i god stand. Edvard Urke fortalde at det berre var bensintilførselen som var i ustand. Etter besøket av motstandfolk, såg flyet ut som det går fram av bileta.
Eg held fast på at flyet på Iva-plattingen gradvis vart ramponert ut gjennom siste 40 og tidleg på 50-talet. Men det var ikkje berre smådeler som vart skubba på sjøen. Det låg også i vegen for dei som skulle nytte plattingen til klippfisktørking.
Per Urke
Duralumin er ei herdbar knalegering med stor styrke og kan brukast i plater og profilar på m.a. fly. I tillegg til alumunium (Al) består legeringa av 2,5-5,5% kopar (Cu), 0,5-2,0% magnesium (Mg) og 0,5-1,2% mangan (Mn).
Den mest brukte støypelegeringa heiter silumin har i tillegg til Al eit stort innslag (12-13,5%)av silicium (Si), litt natrium (Na) og 0,2-0,5% Mn.
Det er fleire andre legeringar og, m.a. birmabright som toler godt sjøvatn (skipsoverbygg).
Dette vart mykje detaljar, men eg meiner å dokumentere at Svein Ivar Moe har rett i at duraluminum vart brukt på platene i fly og var ikkje ei støypelegering.