Det er ikkje mange bussar hos Fjord 1 Buss Møre som har eige namn, men buss nr. 111 fekk også namn. I 1994 vart bussen døypt til "Invild" etter gudmora Invild Bryn - for den som måtte lure...
Denne bussen har i alle år vore bondalingane og Hjørundfjorden sin eigen buss, men den 20. april 2007 var det slutt - trudde dei fleste. Denne dagen havarerte "Invild" i rundkøyringa v/Esso i Ørsta. Delane av koplinga kom nærast ut gjennom sida på bussen. Dette vart ein svart dag, særleg for den faste sjåføren Jostein Kvistad.
Men Jostein meinte "Invild" framleis kunne gå mellom Ørsta og Sæbø i mange år - dersom ho fekk ei sårt tiltrengt oppussing. Han fekk med seg sjefen på Møre Auto AS - Helge Ryste og for å gjere ei lang historie kort: Fredag er buss nr. 111 - "Invild" tilbake i fast rute mellom Volda/Ørsta og Sæbø - vakrare enn nokon gong.
Buss nr. 111 til Fjord 1 Buss Møre. Den har namnet "Ingvild" og Helge Ryste er svært nøgd med resultatet av oppussinga. (Samanlikn denne bussen med bussen på fotoet under.?
Det er Møre Auto AS som har vedlikehaldet til bussane til Fjord 1 i vårt område og det var sjefen for busselskapet, Magne Hetle, og Helge Ryste som i fellesskap kom fram til at det kunne vere økonomisk forsvarleg å gjere ei omfattande oppgadering av bussen.
Ryste ved siden av "Invild" før oppussinga starta.
For den som er spesielt interessert, kan det nemnast at Invild har fått ny motor, kopling, gearkasse og retardar er nyleg overhalt og sjølvsagt har bussen fått nye emblem, logoar og hjulkapslar m.m. Men det mest synlege er nok at bussen er nylakkert. Den har fått busselskapet sine moderne fargar. Busssjåfør Jostein er svært godt nøgd med lakkeringsarbeidet og han kan ikkje få rosa lakkerar Frode Wangen nok.
Bussjåfør Jostein Kvistad(t.v.) er svært godt nøgd med lakkeringsarbeidet som Frode Wangen(t.h.) har utført.
Og så var vel "Ingvild" klar til å setjast inn på "Bondalsruta" igjen? Nei, Jostein mangla prikken over i-en. Han hadde sett ei reklamebrosjyre for Hjørundfjorden og dermed fekk han ideen: "Invild" måtte få eit vakkert foto og ei reklame som gjer ein kvar brukar av hjorundfjord.no stolt. Etter nye forhandlingar med Helge Ryste, firmaet IK Reklame og leiaren for Hjørundfjorden bygdemobilisering, Ivar Svein Mo, fekk Jostein det igjen slik han ynskte. Sjå under.
Eit vakrare bakparti på ein buss er vanskeleg å finne... Frode Wangen og logosjef Arne Jan Vollsund, som har fått på det vakre motivet på bussen.
Og no var vel bussen klar for "Bondalsruta"? Nei, framleis mangla ein skikkeleg nedvask av bussen og ikkje minst boning. (Men i skrivande stund er nok det også gjort). Om det er Jostein sjølv som har handplukka vaskarane, skal vere usagt, men han meinte i alle høve at desse tre var dei beste som var å oppdrive. Sjå foto under.
Dei tre som i ettermiddag var klare til å gjere den siste finpussen. Det er Anne-Karin Lystad som har med seg Trude Stokke(t.v.) og Ingvild Hagen(t.h.).
Vi tek med ei lita historie til slutt. Helge Ryste ser ikkje vekk ifrå at Jostein vil køyre begge skifta på "Bondalsruta" ei stund frametter. Eit par andre bussjåførar har nemleg i det siste vore uheldige å skrape opp eit par bussar ved passering av den smale Høgebrua. I alle høve får nok ikkje desse to køyre "Invild"...
No skal helst ein reportar vere nøytral, men underteikna tillet seg med dette på vegner av hjorundfjord.no å takke for det arbeidet som er gjort med bussen og ikkje minst den flotte PR-en vi utan tvil no vil få.
Frå venste: Pål Grepstad, Helge Ryste, Jostein Kvistad og Frode Wangen.
Kommentarar
Privatbil koster sikkert bort i mot 5-kr km
Kan idrettsbussen ta på seg oppdrag/utleige?
Har idrettsbussen Taxiløyve?
Eg køyrde folk opp i Bakkedalen/Sledalen før .
Eg har no ikkje lov til å ta mot penger så eg har sluttet med denne køyringa.
Gratis kan eg ikkje køyre turistene heller.
Trur nok at ein skal slite veldig med å argumentere for at buss er meir miljøvenleg enn privatbil på strekninga mellom Ørsta og Sæbø.
(Nei, kjære lesar. Ikkje på grunn av det......!)
Men attende til biletet av "bakenden" til Ingvild. Kort sagt vakkert! Dette motivet er og bør vere "varemerket" for Hjørundfjorden, etter mi meining.
Så mange inlendingar og utlendingar kjenner og har eg kjent at eg kan seie at nett dette motivet er det mest kjente frå Hjørundfjorden. Difor må det profilerast vidare!
Vere seg på bussar, fotos, måleri eller T-skjorter.
Den dagen eg fekk bil og lappen vart det brått slutt på å ta buss. Bussen gjekk ofte innom både Vatne og Bjørdalen og då vart det lite hensiktsmessig å bruke bortimot ein time ein veg mot 20 minutt med bil. Grunnen til lite tilbod og få ruter er no enkel nok. Siste fem åra arbeidsruta gjekk var det ein person på bussen, to når bilen min var på service.
Ein må nok tenke nytt når det gjeld slike små lokalruter. Kva med ein mindre buss når Ingvild er oppbrukt? Det er vel uhyre sjeldan at ikkje alle passasjerane mellom Ørsta og Sæbø ikkje får plass i baksetet på ein personbil?
Bussen er i dag ein institusjon i bygda som vi må utvikle vidare. Bussen har moglegheit å ta med fyrst og fremst passasjerar, men kan også ta med varer og pakkar. Her har vi også i tillegg til eit tilbod frå Fjord1, bussjåførar som har visst seg å kunne behandle folk på ein skikkeleg måte så dei er skikka til å kunne være ei sosial støtte for pensjonistar og andre som har behov for ei handsrekning.Her har vi også sett at bussen er brukande som ein ambasadør med flott reklame for Hjørundfjorden, så då er det berre å kome med nye idear kva meir vi kan bruke busstjenesta til.Kan vi få til ein lønsam buss for Fjord1, så vil han heilt sikkert verte lønsam for oss alle.
Akkurat det er difor ikkje grunnlag for nokon debatt.
Når først temaet er oppe. Bussavgongar til Ørsta/Volda frå Sæbø/Bondalen er over år langsamt og umerkeleg vorte færre.
På den måten ven ein seg til det, utan at nokon protesterar. Det er som Noregs Bank og den stigande renta. Små, umerkelege steg av gongen! Pr. i dag er det slik at i helga er siste bussavgong frå Sæbø fredag kl. 14.45. Neste avgong er måndag morgon......! Frå Ørsta/Volda er det endå verre.
Nesten 3 dagar utan bussamband!
Eg skjønar godt at Fjord 1 må drive etter forretningsmessige prinsipp. Men ligg det ikkje i sjølve konsesjonen dei har fått at utkantane skal ha eit tilfredsstillande busstilbod? Statlege subsidiar i tillegg. ( Det får dei vel....?)
Ein kan difor ikkje vekkprioritere snart 3 dagar med bussamband Sæbø-Ørsta/Volda, og omvendt.
(Gjeld sikkert for fleire utkantar.)
Auka privatbillisme til tross. For 50 år sidan var busstilbodet til og frå Sæbø betre enn i dag!
No og 6 veker frametter har vi eit framifrå (og betre)alternativ!
Hjørundfjordingane har "alltid" orientert seg
"nord til bya." Hurtigbåten "Nordic Sky" gjev oss no framifrå høve til det.
Lat oss nytte han!! På den måten er vi med på å oppretthalde ruta i Hjørundfjorden i sumrane frametter!