I konkurranse med 55 innleverte historieprosjekt frå elevar
i ungdomsskular og vidaregåande skular, har juryen gitt gode
tilbakemeldingar til dei ni elevane ved Sæbø skule.
No
blir det sommarakademi ved Wannsee i Berlin på to av dei ilag
med 30 andre ungdommar frå ei rekke austeuropeiske land, samt
Tyskland og Wales.
Tankar
omkring arbeidet:
10.klasse
har altså arbeidd med prosjektet "Den historiske kvervelvind"
seinhausten 2002 og på nyåret 2003. Det har vore dei
lokalhistoriske og familiehistoriske momenta i samband med 2.verdskrig
som har vore utgangspunkt for problemstillingar og arbeid undervegs.
Slik "spissa" vi prosjektet - for å unngå
at det ikkje skulle famne for vidt.
Vi
har såleis intervjua familiemedlem, naboar og lokale kjentfolk
som har gitt oss sin versjon av forskjellige opplevingar under krigen.
I førebuinga av prosjektet undersøkte vi kva for problemstillingar
som kunne vere mest aktuelle for oss å finne ut av. I startfasen
tenkte vi det kanskje ikkje var dei store og dramatiske hendingane
vi ville møte i dei ulike familiane i ein lang og trong vestlandsfjord,
langt frå krigens sentrum. Vi var difor i hovudsak opptekne
av kvardagslivet; med mat og klede, rasjonering og blending, fritid
og skule. Etterkvart forsto vi at fleire av familiane hadde forholdsvis
dramatiske hendingar i si historie som vi ville ta vare på
for ettertida. Difor måtte nokre problemstillingar justerast
undervegs.
Ei
anna side ved prosjektet blei dei mellommenneskelege tilhøva;
kva krig gjer med forholda mellom naboar, familiemedlem, vennar
osb. Det blei etterkvart naudsynt å diskutere kva vi kunne
tillete oss å publisere på ei heimeside som kan studerast
av alle. Etiske retningsliner, personvern og kjeldebruk blei såleis
eit lite "prosjekt i prosjektet" for nokre av elevane.
Det
munnlege kjeldestoffet har vore det heilt sentrale i arbeidet, og
hadde det ikkje vore for alle dei som stilte mykje tid og gamle
minner til disposisjon for oss, hadde det aldri kunne blitt noko
prosjekt. I førebuingsarbeidet til intervjua var årsskrifta
til Hjørundfjord Sogelag ei god hjelp. Kunnskap om intervjuteknikk
og intervjusjangeren frå norskfaget var og viktig for å
gjere eit skikkeleg arbeid. Det er mange timar framfor dataskjermen
som ligg bak arbeida med tekstane. Og siste hand på det datatekniske
arbeidet, blei grundig ivareteke av dataansvarleg på skulen.
Viss
prosjektet til 10.klasse kan nyttast som supplement til lærestoffet
i historie, har vi oppfylt ein av intensjonane ved prosjektet. Viss
nokre les av rein interesse, blir vi glade, og viss andre har fått
inspirasjon til å vere med på neste års prosjektkonkurranse
frå Historisk Institutt, ønskjer vi lukke til!
Marthe
Ruud
|