Norges idrettsforbund har inngått en avtale med Posten som gir idrettslag muligheten til å tjene penger ved hjelp av noen få tastetrykk. Alt dere trenger å gjøre, er å få medlemmer, venner og bekjente til å registrere seg i Digipost. For hver nye bruker dere rekrutterer får idrettslaget ditt 25 kroner. I tillegg til de pengene laget tjener på selve rekrutteringen, vil det kåres vinnere hver uke som mottar 3.000 kroner. Det laget som, prosentvis i forhold til antall medlemmer, har klart å rekruttere flest brukere i løpet av kampanjeperioden vinner 20.000 kroner.

Digipost

 

Kampanjen går fra 9. februar til 31. mars.

 Ved å gå inn på denne lenkja kjem du rett til registreringa. https://www.digipost.no/digitaldugnaden/
Du må så velje Møre og Romsdal fylke og så Sæbø Idrettslag.

Hva er Digipost?

Digipost er den digitale varianten av den grønne postkassen de fleste av oss har utenfor huset. Det er en sikker digital postkasse på nett som er knyttet opp til personnummeret ditt og vil vare livet ut. I motsetning til den grønne postkassen, er Digipost tilgjengelig overalt på PC/Mac, nettbrett og mobil. Med Digipost vil du for eksempel kunne motta pinkoder, epikriser og prøvesvar digitalt – informasjon som, frem til nå, bare har kunnet blitt sendt fysisk.

 

I tillegg til å motta post, kan du enkelt laste opp og lagre viktige dokumenter som fødselsattester og arbeidskontrakter etc inn i løsningen. I mobilappen kan du også scanne dokumenter og laste rett opp dersom du har kamera på mobilen din. 

 

Det er også flere tusen butikker som er knyttet opp til Digipost. Det gjør at du automatisk får kvitteringer fra dem i Digipost når du har registrert kortet ditt. XXL, taxier og Tilbords er eksempler på leverandører. Da trenger du ikke lete etter kvitteringen for den kjøkkenmaskinen du kjøpte på Tilbords når den slutter å virke. Den kvitteringen kommer automatisk inn i Digipost.

 

Stadig flere bedrifter sender post digitalt. I Digipost kan du motta brev og dokumenter fra banker, forsikringsselskaper, helseforetak og mange fler.

1. januar 2015 koplet de første offentlige virksomheter seg på, blant annet NAV. I løpet av første kvartal 2016 er alle statlige virksomheter pålagt å sende post digitalt.

 

For å motta post fra det offentlige digitalt må du ha en sikker digital postkasse. Vanlig e-post kan ikke benyttes da dette ikke er regnet som sikkert nok.

Sorry for at mykje av teksta her er på bokmål, men det er klipt og limt frå Posten sine informasjonssider.